هفت تکنیک مهم افزایش قرارداد در املاک
۱- شناخت محدوده کاری خود
هرکسب وکاری در قلمرو یا منطقه کاری خود نقاط قوت و ضعف داردمخصوصا شغل املاک که کاملا منطقه محور است.
گام نخست در افزایش فروش این است که مشخص کنیم رنج کاری و محدوده کاری ما چیست ؟ چه خصوصیاتی دارد ؟چه خصوصیات منحصر به فردی دارد ؟ ملک های محدوده ما چه قیمتی دارد ؟ مشتریان منطقه چه مقدار توان مالی دارد ؟ سرمایه گذاران منطقه کاری ما چقدر قدرت ریسک سرمایه گذاری دارد ؟
این اطلاعات را حداقل برای پنج محدوده دیگر در نزدیک منطقه کاری خود نیز کسب کنید و با مقایسه آنها با یکدیگر به بینش لازم برای تصمیم گیری در مورد خصوصیات محدوده کاریتان برسید.
۲- هدفگذاری فروش
بدون تردید ؛ بدون تعیین هدف ,هیچ اتفاقی رخ نمی دهد . داشتن هدف به فعالیتهای شما معنا می دهد . داشتن هدف باعث متمرکز شدن انرژیها و ایجاد انگیزه می گردد .
لزوم داشتن هدف برای موفقیت در فروش همانند داشتن نقشه برای ساختن خانه است . هدفمندی لطف دیگری به هدفها می دهد . وقتی هدف مطلوبی را برای فروش تعیین می کنید و تصمیم می گیرید برای تحقق آن تلاش کنید انرژی شما افزایش می یابد و حتی چند برابر می شود.
هدفگذاری فروش
برای اینکه هدفگذاری مؤ ثری داشته باشیم رعا یت اصول زیر ضروری است :
۱-هدفهای فروش را به طور مشخص ،واضح ودقیق بیان و حتماً مکتوب نمایید.
بعنوان مثال اگر برای خود یک ساختمان نوساز را با تعداد واحدهای زیاد هدف فروش قرار دادید این هدف را مکتوب کنید تا بتوانید حداکثر تعداد واحدهای این ساختمان را بفروشید.اعلام دقیق هدف ، باعث ایجاد علاقه و انگیزه می گردد.
۲- زمان بندی هدفها را مشخص کنید .
برای اهداف فروش خود حداکثر زمان درنظر بگیرید.بطور منطقی کمی بیش تر از توان خود زمان التیماتوم داشته باشید. مثلا من واحدهای این ساختمان را در ۳ ماه میفروشم.
۳- هدفها باید قابل اندازه گیری و پیگیری باشد:
باید مشخص کنید مثلاً برای افزایش ۲۰% در آمد تا شش ماه آینده ، هر ماه باید چند ملک بفروشیم ؟ هر هفته چقدر بفروشیم ؟ هر روز چقدر باید بفروشیم ؟ و از طریق جدول پیگیری هدفها ، میزان دستیابی به نتایج را در راستای هدف تحت کنترل قرار داسته باشیم
۴- هدفها باید قابل دستیابی و واقع بینانه باشند :
برای مثال اگر هدفی را برای خود بر می گزینید که موفق ترین مشاورین املاک تا کنون به آ ن دست پیدا نکرده اند ، در انتخاب هدف واقع بین نبوده اید. بنابراین «هدف نه باید خیلی آسان باشد و نه خیلی دور از دسترس ،هدف باید نسبتاً مشکل باشد کمی بیشتر از توان خودتان که شما را به تلاش وادار کند».
۵- هدفها باید عمده ، مهم ، واساسی باشند .
افکار خود را برای رسیدن به چند هدف عمده در فروش متمرکز کنید . فراموش نکنید ، ما دارای توان ، انرژی ، زمان محدود هستیم .پس نمیتوان فقط روی یک فایل تمرکز کرد.
۴ – ایجاد اعتماد در مشتریان
اساسی ترین اصل فروش اعتماد است . مخصوصا در زمینه ملک تا اعتمادی در بین نباشد ، هیچ خرید و فروشی انجام نمی گیرد .
مشتریان معمولاً به چند دلیل خرید نمی کنند :
۱- نیاز ندارند
۲- پول ندارند
۳- اختیار خرید ندارند
۷ – ایجاد رابطه «برنده – برنده »
اصل هر رابطه تجاری و ادامه دار بودن آن ، نفع و برد طرفین است . به گفته یکی از بزرگان ، بزرگترین خوشبختی زمانی است که متوجه شوید «گناه نکرده اید و کلاه هم سرتان نرفته است ». مشاورین املاکی که پول را دریافت می کنند و پشت سرشان را نگاه نمی کنند ، در نهایت خود را در موقعیتی چندان مناسب حس نمی کنند ؛ اما مشاورین املاکی که نوشتن یک قرارداد را فقط شروعی برای شناخت مشتری می دانند ، نسبت به رقیبان خود قراردادهای بیشتری به دست می آورند و این نکته خود مهم ترین تکنیک افزایش قرارداد املاک است . آنها خود را به شبکه در حال گسترش تجارتهای آتی متصل می کنند.